Menu

La línia 9 no acaba d’arrencar

La recent estrenada L9 del metro no acaba d’arrencar. Aquesta línia que uneix la Zona Universitària i l’Aeroport va ser inaugurada a principis de febrer coincidint amb la celebració del Congrés Mundial de Mòbils (MWC). Té com a funció connectar El Prat, l’Aeroport i la Zona Franca i compta amb un total de 15 parades.

Llegir més ...

La Platja del Prat valorada amb la bandera negra

Les Platges del Delta del Llobregat apareixen en un recull sobre mala gestió ambiental

L'entitat proteccionista Ecologistes en Acció ha inclòs la Platja del Prat en el seu informe anual de les platges pitjor gestionades i contaminades de l'Estat Espanyol. A part de les Platges del Delta del Llobregat també se n'inclouen tres més de Catalanes; les de Barcelona, Empuriabrava i les del  Delta de l'Ebre. En el cas de les de Barcelona el motiu és la patent contaminació causada pels creuers, un cas similar és el d'Empuriabrava. Per contra les del Delta de l'Ebre comparteixen problemàtica amb les del Llobregat i el motiu és la pèssima gestió ambiental que es fa en aquests ecosistemes tant fràgils. Concretament al Delta de L'Ebre es d'estaca l'escàndol del magatzem submarí de gas Castor, davant de les costes del Montsià i el Maestrat.

Llegir més ...

L-9: una línia amb molts revolts

Aquest mes de febrer ha arribat el me­tro, una infraestructura molt esperada per els habitants dels Prat, especial­ment per aquells de barris amb comu­nicacions, fins ara, més limitades. Un cop acabada aquesta línia unirà L’Ae­roport amb Santa Coloma i Badalona, passant per El Prat, Barcelona i l’Hos­pitalet. Tindrà un recorregut total de 43,7 km i disposarà de 52 estacions, de les quals actualment construïdes n’hi ha 25. Aquesta línia serà la línia automàtica més llarga d’Europa. Tot i les clares millores en el transport que la línia suposarà, aquesta infraestruc­tura ja neix tacada d’un passat difícil d’oblidar i contraposar. Ha estat la inversió en infraestructures més cara que ha finançat mai la Generalitat i, degut a als successius sobrecostos que ha patit l’obra ha estat la responsable de segrestar les finances públiques durant molts anys, impedint altres actuacions.

Llegir més ...

Entitats i partits porten Eurovegas-2 als tribunals

Demà dijous, un col·lectiu d'entitats i forces polítiques d'esquerres formalitzaran la demanda contra l'aprovació del Pla Director Urbanístic dels sectors econòmics del Delta del Llobregat, més conegut com a "pla Eurovegas-2".

La demanda serà presentada per l'entitat conservacionista DEPANA i s'inscriu dins la campanya per aturar l'aplicació d'aquest Pla Director, que porta a terme el grup de treball recentment constituït «Aturem el PDU-Delta», format per Gent  de  Sant  Boi,  ERC  Sant  Boi,  ERC Viladecans, ERC Gavà, CUP el Prat, CUP Gavà, Gent de Gavà, Podem Gavà, Podem Sant Boi,  Podem  Viladecans, Arran, Endavant, Ateneu popular la Màquia, EUiA de Gavà, DEPANA, Grup ecologista Quercus  de Gavà i  Unió Muntanyenca Eramprunyà de  Gavà.

Els motius al·legats pels demandants, a més de diversos errors formals en la tramitació, es basen en dos pilars: d'una banda, que el PDUE no protegeix de forma suficient els valors naturals i ecològics del Delta del Llobregat, i d'altra que el PDUE suposa una requalificació massiva de terrenys abans qualificats com a equipaments -i per tant amb destinació al servei públic i comunitari- en terrenys d'aprofitament privat i a títol lucratiu per a usos comercials, hoteler, industrial i residencial. Els detalls es donaran en una roda de premsa convocada el proper Divendres 15 d'Abril a les 18h a l'Ateneu d'entitas Pablo Picasso de Viladecans.

Llegir més ...

Seccions

Notícies

Sobre el projecte

Segueix-nos