Menu

Catastrofe ecològica a l'antiga llera del riu Llobregat.

Recentment S'ha produït una greu degradació de l'antiga llera del riu Llobregat. Fins fa poc temps aquest espai era una zona d'alt valor ecològic on s'hi podien veure diverses espècies d'aus com els cormorans i espècies de peixos que vivien a les llacunes, entre d'altres. Actualment la zona es trova totalment arrassada. Dels arbres que servien de refugi per a les aus sols en queden les piles dels troncs apilats. Les llacunes que eren l'ecosistema de múltiples peixos ara sols són basses tancades on la vida animal resulta inviable, fins i tot es poden observar diversos peixos morts surant.

Llegir més ...

La línia 9 no acaba d’arrencar

La recent estrenada L9 del metro no acaba d’arrencar. Aquesta línia que uneix la Zona Universitària i l’Aeroport va ser inaugurada a principis de febrer coincidint amb la celebració del Congrés Mundial de Mòbils (MWC). Té com a funció connectar El Prat, l’Aeroport i la Zona Franca i compta amb un total de 15 parades.

Llegir més ...

La Platja del Prat valorada amb la bandera negra

Les Platges del Delta del Llobregat apareixen en un recull sobre mala gestió ambiental

L'entitat proteccionista Ecologistes en Acció ha inclòs la Platja del Prat en el seu informe anual de les platges pitjor gestionades i contaminades de l'Estat Espanyol. A part de les Platges del Delta del Llobregat també se n'inclouen tres més de Catalanes; les de Barcelona, Empuriabrava i les del  Delta de l'Ebre. En el cas de les de Barcelona el motiu és la patent contaminació causada pels creuers, un cas similar és el d'Empuriabrava. Per contra les del Delta de l'Ebre comparteixen problemàtica amb les del Llobregat i el motiu és la pèssima gestió ambiental que es fa en aquests ecosistemes tant fràgils. Concretament al Delta de L'Ebre es d'estaca l'escàndol del magatzem submarí de gas Castor, davant de les costes del Montsià i el Maestrat.

Llegir més ...

L-9: una línia amb molts revolts

Aquest mes de febrer ha arribat el me­tro, una infraestructura molt esperada per els habitants dels Prat, especial­ment per aquells de barris amb comu­nicacions, fins ara, més limitades. Un cop acabada aquesta línia unirà L’Ae­roport amb Santa Coloma i Badalona, passant per El Prat, Barcelona i l’Hos­pitalet. Tindrà un recorregut total de 43,7 km i disposarà de 52 estacions, de les quals actualment construïdes n’hi ha 25. Aquesta línia serà la línia automàtica més llarga d’Europa. Tot i les clares millores en el transport que la línia suposarà, aquesta infraestruc­tura ja neix tacada d’un passat difícil d’oblidar i contraposar. Ha estat la inversió en infraestructures més cara que ha finançat mai la Generalitat i, degut a als successius sobrecostos que ha patit l’obra ha estat la responsable de segrestar les finances públiques durant molts anys, impedint altres actuacions.

Llegir més ...

Seccions

Notícies

Sobre el projecte

Segueix-nos