Menu

Frau i corrupció al Prat

En els darrers anys sembla que han proliferat els escàndols de corrupció i frau fiscal en empreses i institucions. Ni els canvis legislatius ni els procediments judicials persegueixen ni castiguen prou aquestes pràctiques, que comporten una pèrdua de recursos públics i l’enriquiment d’uns pocs. El Prat ha estat escenari d’alguns dels casos d’estafa i frau que han sortit a la llum en campanyes com LuxLeaks o els Papers de Panamà. També s’han investigat pràctiques fosques i trames de corrupció al sector immobiliari i de la construcció i a la contractació de serveis públics.

Llegir més ...

L-9: una línia amb molts revolts

Aquest mes de febrer ha arribat el me­tro, una infraestructura molt esperada per els habitants dels Prat, especial­ment per aquells de barris amb comu­nicacions, fins ara, més limitades. Un cop acabada aquesta línia unirà L’Ae­roport amb Santa Coloma i Badalona, passant per El Prat, Barcelona i l’Hos­pitalet. Tindrà un recorregut total de 43,7 km i disposarà de 52 estacions, de les quals actualment construïdes n’hi ha 25. Aquesta línia serà la línia automàtica més llarga d’Europa. Tot i les clares millores en el transport que la línia suposarà, aquesta infraestruc­tura ja neix tacada d’un passat difícil d’oblidar i contraposar. Ha estat la inversió en infraestructures més cara que ha finançat mai la Generalitat i, degut a als successius sobrecostos que ha patit l’obra ha estat la responsable de segrestar les finances públiques durant molts anys, impedint altres actuacions.

Llegir més ...

Seccions

Notícies

Sobre el projecte

Segueix-nos